BGA REBALLING NASIL YAPILIR???

Posted by Mert Şener on 14:10 with 57 comments
                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Bu konuyu,bugün servisimize gelen bir müşteri üzerine yazmaya karar verdim.200 tl fiyat istedim.Bana göre;emeğime ve ayırdığım zaman olarak az bile bu para."Müşteri" hemen şöyle cümleler sarf etti:"Senin için çocuk oyuncağı","Ne yaptın yav bilgisayar o kadar etmez satsan","Sürekli sana geliyorum" gibi gibi her zamanki cümleler...

 Öncelikle şunu söylemek istiyorum:İster 10 bin lik makine olsun ister 100 liralık yapılan işlem ve emek aynı.Hatta eski cihazların reballing işlemi bana göre daha zor.Ortalama 2-3 saat arası gibi bir süre ayırıyorum,gelen işleri müşterileri geri çeviriyorum,hadi bir aksilik çıktı bir daha baştan başla...Sonuçta hepsi tık diye olmuyor keşke öle olsa.Gerçi ekipman kalitesi de fark ettiriyor.Bizim patronu tanısanız bir:)Elinden gelse ısı tabancasıyla yaptıracak:)Bir keresinde hiç unutmam kalıp yoktu koca chipin toplarını tek tek dizmiştim mal gibi.Çalışmıştı işin ilginç tarafı:)


 Konumuza dönecek olursak;Müşteri konuyu açmama vesile oldu ne zamandır düşünüyordum.Bu işe başlamayı düşünüp ama aklında soru işaretleri olanlar için,fiyatı fazla bulan son kullanıcılar için,hangi ekipman ne nedir gibi bütün soru işaretleri için elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalışacağım.Bu olayı her bilgisayarcının yapmamasının sebepleri:Ya kendini bilgisayarcı sanıyordur.Aslında sadece format atabiliyordur.(ki bu hep olur),ya da o kadar maddi harcama yapıp beceremezsek korkusu.Aklıma gelmişken birde en çok:İşi profesyonel birine yaptırmayı tercih edip,suya sabuna dokunmadan para alanlar.Ben en iyisi bu işi yapmak isteyenlere yardımcı olayım.

 Önce aşağıdaki 5 adet videoyu izlemenizi öneririm sıkılmadan.İnternette bana göre en iyi kaynak bu şimdilik...Ülkemizde herkes sürekli sakladığı için bu tarz bilgileri,tebrik ediyorum bu kardeşimizi.

















Bu videolar gerçekten bilgi sahibi olabilmek adına güzel bir kaynak.En sondaki 1 saatlik videoyu bir çok kişi izlemeyecektir eminim.Ben başlamadan önce deli gibi her bulduğum videoları izliyordum.İşte olayda buradaki istek ve merakta.Bu tarz motivasyonlara sahipseniz o kadarda gözde büyütülecek bir şey yok.Gelişi güzel koyuyorum buraya ama yayıncı sahibi isterse hemen kaldırırım.İzni olmadan koydum sonuçta...

Yukarıdaki videoları izlediyseniz baya bir fikir sahibi olmuşsunuzdur konu hakkında diye düşünüyorum.Sonrasında ise önce belli bir miktar parayı gözden çıkaracaksınız.Ucuzunu alayım,bu da eksik olsun falan gerçekten soğutuyor insanı.İnternetteki ilanlarda bir sürü "bga" cihazı var bir hevesle alınıpta geri satılan.

"BGA rework station" denilen cihazlar 1000 liradan başlayıp 60.000'e kadar cihazlar var.Tam otomatik vs vs.Bence hiç gerek yok.Bizdeki cihaz 5000 tl ve yanında 300 tane kalıp geldi.Sizin alacağınız en az 4000 tl olmalı.Yanında kalıp veriyor mu flux veriyor mu mesela bunlar önemli detaylar bana göre.

 En önemlisi kesinlikle sakin ve dışarıdan dikkat dağıtan bir unsur olmadan yapılmalıdır.Çünkü gerçekten yüksek konsantre isteyen bir iş.Ben ilk zamanlar müşterilerin gelip gittiği yerde yapıyordum baktım olmuyor özel bir oda yaptırdık.Çünkü müşteri geliyor yarıda kesiliyor,ne yapıyor ki bu diye başında dikiliyor falan:)En basitinden bir laptopu söküp yarına bıraktığınızda bile konuyu unutuyorsunuz.

 Önce masaüstü ekran kartlarından başlayın.Sonra hurda kartlardan olabilir.Size gelen cihazlarda ise görüntü gelmeyenler üzerinde yapın.Atıyorum ekran kartı driveri yüklenmiyordur reballing yaptıktan sonra tamamen görüntü gitme riski olduğu için;"Ben verdiğimde çalışıyordu" gibi cümlelere maruz kalabilirsiniz.

 Yukarıdaki videoda 2 adet yapılan yanlış var bana göre.1-Lehim toplarını ısı tabancasıyla yerleştirmek.2-Kalıplar üzerindeyken ısı vurmak.Tam profesyonel bir şekilde olması gerekense:Alttan ısıtmalı bir cihazla yapılması ve stencil kalıp olmadan yapılması.Tam anlatamıyorum buradan demek istediklerimi ama aşağıdaki videodan aradaki farkı kendiniz anlayabilirsiniz.

















Bu video tamda işlemin sürecini doğru bir şekilde anlatıyor.Eğer gerçekten yapmak istiyorsanız bütün ekipmanları paraya kıyarak bir kez alıp öyle başlayın derim ben.Biz chipleri mengene gibi birşeye sıkıştırıp temizliyoruz mesela:)Ah bizim patron yok mu:)Blogdan haberi yok allahtan...

Kingbo marka flux güzeldir mesela tavsiye ederim.Pasta ile yapmaya çalışanlar gördüm zamanında.Dediğim gibi mutlaka kendinize özel bir yerde yapmalısınız.Mutlaka balta uç denilen havyadan kullanın buda çok önemli.Salomon marka direk fişe takılan havya kullanıyorum ben.Çok daha güzel alınıyor lehimler.Lehim temizleme teliniz 2.5 veya 3 mm olsun.Cihazın olayı şu:Isıyı kademe kademe 5-6 seferde dereceleri ayarladığınız şekilde belli bir bölgeye ısıyı infared bir şekilde altlı üstlü vermesidir.Aldığınızda ayarları deneme yanılma yoluyla bulursunuz.Chipin sökülme süresi 5.30 dk yı geçmesin mesela.Hızlı sökülsün diye yüksek dereceye ayarlarsanız bu seferde kartta veya chipte kabarmalar olabilir.Bazı cihazlarda hemen chipin altından yol kalkabiliyor.Bunları tecrübe edindikçe nerede nasıl davranmanız gerektiğini bileceksiniz.

Aklıma fazla birşey gelmiyor açıkçası videolar yeter bence.Geri kalan tamamen deneme yanılma.En fazla 10 cu seferde başarıyı elde edersiniz.Son olarak bırakıp vazgeçmeyin derim mutlaka olacaktır.

Eğer takıldığınız veya beceremediğiniz bir yer olursa ayrıntılı bir şekilde anlatın ben yardımcı olacağım sizlere.Umarım faydalı olmuştur...






                                                 DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...