UMA VE BIOS DUMP KÖŞEMİZ AÇILMIŞTIR???

Posted by Mert Şener on 12:36 with 85 comments

                          DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Evet "Bios" nedir ne işe yarar  "BU YAZIMDA"  bahsetmiştim fazlasıyla.Bunların dışında neden böyle bir köşe açtım?Çünkü laptoplarda birçok problem bios kaynaklı olmaktadır.Eğer bir sıvı teması vurma,çarpa gibi bir eylem yoksa.Çoğu firma "Bios" yazılımlarını belli bir zaman içerisinde bilerek bozuyorlar bunu unutmayın.Tamiri kolay ve birçok teknik servisin yapamadığı arıza olduğu için,maddi olarak geri dönüşü fazlasıyla yüksek olacaktır.

  Bir "Bios'u" dışarıdan yazmak için bir "Eeprom" programlayıcısına ihtiyacınız vardır.Dışarıdan flash belleğe atılan Bios'u yeniden yazma işlemi genelde başarısızlıkla sonuçlanmıştır.O yüzden bios recovry falan hikayedir bana göre.

   İnsanları bios güncellemeye yöneltiyorlar son zamanlarda.Özellikle de "Asus" bu konuda baya bir etkin.Bazı modellerine bakıyorsunuz 10 adet güncelleme almış.İşte bu durum benim için o makine yeterli testten geçmemiş veya birçok eksik noktası olan cihazlardır.

  Benim kullandığım bios programlama cihazı " Mini Pro TL866A" modelidir.Başlangıç için gayet kullanışlı ve birçok Bios cipini desteklemektedir.Sonraki aşamalarda ise "KBC" programlama geliyor.Yeni teknolojilerde I/O chipin içinede yazılım atılıyor.Eğer "Bios" yazmak için cihaz alacak veya kullanımda sorun yaşayan olursa yardımcı olurum her türlü.Gerekirse video,resimli anlatım vs vs...


 BIOS sorunun belirtileri nelerdir???

 1-Cihazınız sürekli reset atar.Yani daha görüntü gelmeden power ışığı yanıp yanıp söner.Fakat bu sorun çoğu zaman biostan kaynaklanıyor olsa da genellikle "Hm" chipsetinden kaynaklanmaktadır.Oranları yüzde 60'a yüzde 35'tir.Eğer bir sıvı teması veya firmaların bilerek yaptığı voltaj yüklenmesinden dolayı direnç,kapasitör eskitmeleride bu konuya dahildir.Bu da geriye kalan yüzde 5'lik kısımdır...

 2- Cihazınız hiç bir şekilde panele görüntü  vermez.Tetik alır herşey normaldir fakat görüntü vermez.Birden bire ortaya çıkar.Bu durumu en iyi kullanan markaların başında "Asus ve Casper" gelir.

 3- Cihazınız direk start alır.Yani;Şarj aletini takar takmaz direk çalışmaya başlar.Aslında bu duruma bir çok arıza sebep olabilir ama özellikle Asus marka laptopa sahipseniz bu olayın biostan gerçekleşmesi muhtemeldir.Bunların dışında bir cihaz direk start alıyorsa bios pili yerinden çıkmış,2.5v altına düşmüş veya giriş mosfetleri ve bu mosfetleri kontrol eden entegre de sorun olabilir.

 4- Eğer kasap bir teknik servise geldiyseniz veya cihazınız önceden işlem görmüş ise;Doğru bios yazılmadığı taktirde cihazınız start almaz.Bunların dışında çoğu laptoplarda birde ec bios(kbc bios) bulunur.Bu da bahsettiğim marka cihazla yazılmaktadır.Özellikle "Lenovo" b560 modelinde kronik bir sorundur ec bios bozulması.


Sonuç olarak "BIOS" dosyalarını artık sizlerle paylaşmak istiyorum...Eğer ulaşamadığınız veya bulamadığınız bir bios olursa benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Bilgilerim yettiğince sizlere doğru biosu vermeye çalışacağım...

Sizde benden bios isterken:Önce laptop modeli sonra anakart modelini ve versiyon numaralarını tam verin ki sonuca daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşalım.


1-BIOS İÇİN: https://diplomalibilgisayarci.blogspot.com/2019/01/bios-dump-konusu-hakkinda.html

2- UMA İÇİN : http://diplomalibilgisayarci.blogspot.com/2017/04/uma-enable-on-boarda-cevirme.html


"BIOS ARAMA" (SEARCH) KUTUSUNDAN KOLAY YOLDAN ARAMA YAPABİLİRSİNİZ.


Bu sitelerdeki bioslar başlıkta ne yazıyorsa o cihaza ait çalışan biosudur arkadaşlar.Mesela elimde bir sürü var ama paylaşmıyorum çünkü öncelerden aldığım yedekler oluyor veya emin olamıyorum biostan vs vs.Kısacası çalıştığına tamamen emin olduğum bioslar var buralarda...

Elbetteki versiyon numaraları farklı olupta uyanlar olacaktır ama bu biraz da sizin çabanıza bağlı.Mesela asus "k53s".Bunun 5 tane versiyon numaraları faklı olanı var.Ben zaten uyumlu ise mutlaka paylaşacağım gibi gibi ...

Casper'ı diğerleri kısmına almadım ülkemizde çokça bulunduğu için:)


Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak 
söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...