LENOVO G50-70 GÜÇ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 13:16 with 70 comments
                         DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Uzun bir süredir yazmıyorum farkındayım ama işlerimin yoğunluğu sebebi ile yazamıyorum.Yazılarımda "Lenovo" yu övüyorum genelde ama bu sefer ucuz işçilik yapacağım diye berbat etmişler bana göre...

 Bu model ve buna benzer modeller ülkemizde çokça yayılmaya başladı.2-3 sene içerisinde sıkıntı vermeye başladı.Bu durum tamami ile kasıtlı eskitmedir...Standart anakartta kısa devre oluşması...Yani şarj aleti veya güç kaynağını bağladığınızda kısa devre göstermesi durumudur.Şarj aletlerinde ise güç kaynağı ışığının sürekli yanıp sönmesi durumdur.Orjinal şarj aleti kullanıyorsanız direk ışığı sönecektir çünkü kısa devre koruması vardır...

 Normalde aynı özelliklere sahip "İntel" işlemcili veya "Nvidia" ekran kartlı bir cihaz alsanız 200-300 tl gibi fiyat farklarıyla karşılaşıyorsunuz.Özellik olarak birebir aynısı ama...2 gb "Amd" ekran kartı varsa aynısının "Nvdia" olanıda var..Satıcılar ise bu duruma doğal olarak aldırış etmeksizin,ticari yönden bakarak bunları satıyorlar.Bana göre "Amd" ve "Nvidia" arasındaki performans farkı sadece ticari amaçlı.Yoksa her iki firma da çok sağlam chipler üretebilir.Hadi üretmiyorlar neden laptop üreticileri "Amd" marka chipleri kullanıyorlar???

 Konumuza dönecek olursak;Cihaz start almıyor ve 19-20v giriş katındaki ölçümleri yaptığımızda 2. mosfet (transistör) de voltajın geçmediğini görüyoruz.Bende direk 2. mosfeti aynısıyla değiştirdim.Cihaz start aldı fakat "0.01" amper çekiyordu.Halbuki;hiçbir sorunu olmayan bir cihaz normalde "0.01" amper çeker daha start almadan daha...


 Burada aslında "kısa devre" tekniği bulmayı göstereceğim sizlere.Bu durum her laptop için geçerlidir...

 Bir laptobun power katında önce bobin veya diyot.Sonra ise 2 adet transistör en son limitleyici bir direnç bulunur(r020,r2010).Aradaki direnç,kapasitör vb smd elemanlarını katmıyorum.Bu durum aynı zamanda bataryadan çalışan kısım içinde geçerlidir.Eğer siz voltajın geldiği "+" kısımından  bu bahsettiğim dirence bir kablo çekerseniz gene çalışır cihaz,sadece bataryayı doldurmaz...

 Peki neden transistör kullanılıyor?Transistörler,bir sinyal aldıkları zaman voltajın geçmesine izin verirler.Bu yüzden power katındaki transistörler bir sigorta görevi gösterirler ve genelde 20v-30v arası bir değere kadar dayanabilirler.Bu tarz kompanentlerin ne işe yaradıklarını "BU YAZIMDA" bahsetmiştim...

 Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi "+" kısmından bir kablo çektim kısa devreyi bulabilmek için anakartta.Aslında her zaman denenebilecek bir yöntemdir bu.Çünkü tetik almama arızalarında girişteki mosfetleride arıza vardır yüzde 40 oranında.Tabiki bu durum cihaz hiç müdahele görmemiş veya sıvı teması yok ise.

 Dünyanın her yerinde kırmızı kablo "+" yı ifade eder aklınızda bulunsun.Siyah ise "-" ifade eder.





 Bu modellerde kronik bir güç sorun olduğu için bu işlemden sonra güç kaynağınız mutlaka kısa devre uyarısı verecektir ve ısınan bir parça olacaktır.Bu parça genelde kondansatör olacaktır.

 Normalde giriş mosfetlerinin kapanması ya bu şekilde bir kısa devre ile olur ya da kendisi bozulmuştur.Bu modelde kendisi bozulmadığı için voltaj atlatması yapıyoruz ve kısa devreyi(ısınan parça) buluyoruz....Kısa devreyi bulduktan sonra kabloyu geri söküyoruz tabiki...

 Merak edenler için ise anakartımız aşağıdaki gibidir...







 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                            DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...