ACER ASPİRE V5-471 LOGO EKRANINDA KALIYOR???

Posted by Mert Şener on 11:18 with No comments


                   DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

 Geçenlerde servisimize böyle bir makine geldi ve Acer logosunda takılı kalıyordu...Bu tarz durumlarda ilk olarak HDD ye bakılır.Çünkü; HDD güney chipsetine bağlıdır ve card reader,audio vs vs hepsi güney chipsetine bağlıdır...

   Fakat şöyle bir yanlış anlaşılma olmasın önce güney chipset devreye girer...Hayır güneye gelene kadar birçok yerden geçer ve sonra gerilimin verilmesi gerekilir.Yeri gelmişken gene biz start butonuna bastığımız anda süreç nasıl işler az çok bahsedeyim.Bu konuyu ayrıyeten işlemeyi düşünüyorum...

   Yazımın ilk başında (ön söz de) bahsettiğim olaylar aslında hiçte o kadar basit olmuyor.Dediğim gibi biz millet olarak sadece bozmasını biliyoruz.Bir bilgisayarın nasıl çalıştığı hakkında en ufak bir fikrimiz bile yok.Çoğu insan sadece konuşmak veya oyun oynamak için kullanıyor.Neyse fazla kafa şişirmeyim...


   Siz start butonuna bastığınız anda,girişteki 2 adet mosfetten (transistör) geçen 19v veya 20v ,ana direnç (R020,R010 vs vs) üzerinden batarya entegresine dahil olur.Bu mosfetlerin "gate" bacağının açılmasını sağlayan da batarya entegresinin onay bacağıdır.Her cihazda durum böyle değil şemaya bakmak gerekli.Mesela bazı servisler bu ana dirence direk kablo çeker ve makine çalışır ama bataryayı görmez bilgisayar...Sonra batarya entegresine giren 19-20v  3.3v olarak kbc/ec (ite,ene,nuvoton vs vs) diğer adı ile i/0 cipe dahil olur.Bu kbc entegresi,bios chip teki biosu içine çeker ve güney chipsetten "tamam" raporunu alırsa tetikleme başlar.Ben daha bu konunun %20 sini ancak anlatmışımdır.İşte bundan bahsediyorum..."Ondanda mı para alıyorsun?",bir entegre değiştirdin alt tarafı vs vs daha neler neler...Sadece başlangıcını anlatmaya çalıştım bilgim yettiğince.İşte ben buna karşıyım!!!Çok kafa şişirdim birçok insan için farkındayım ama kısacası logo ekranında takılı kalmasının olasılıkları:HDD,GÜNEY CHİPSET VEYA BİOS CHİPİ...








   Ama bu modelde sorun kronik oluğu için:Kısacası sorununuz yüksek ihtimalle BIOS chipte!!!


  Burada ev kullanıcıları için yapabilecek birşey yok.Bir eprom programlayıcıyla BIOS chip'ini yeniden yazmak olacak veya cihaz açılıyor ise BIOS'u güncellemek yeterli olacaktır...


  BIOS DUMP DOSYASI: http://dapalan.com/90AI


  Sormak istediğiniz herhangi birşey olursa her zaman buradayım...Umarım faydalı olmuşumdur...






                                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...