ÖN SÖZ

Posted by Mert Şener on 02:21 with 28 comments


                   DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...


        Bir insan neden Blog veya internet sitesi kurar?Birçok sebepten dolayı olabilir...(para kazanmak,ego tatmini,deneyim,ticaret vs vs).Ben en iyisi kendi sebebimi söyleyeyim:Benimki %30 ego tatmini,%20 para kazanmak...Bunun dışında biriken tecrübelerimi bir şekilde başkalarına veya tekrardan kendime aktarmak...


        Benim adım Mert.1990  İstanbul/Üsküdar doğumluyum ve yaklaşık 4-5 sene arası bilgisayar sarf malzeme satış ve tamir sektöründeyim ve aynı zamanda bir esnafım.(bunlardan bana ne dediğinizi duyar gibiyim:)Çoğunuz şunu çok büyük bir rahatlıkla söylüyordur eminim:"Biz yıllarca bu işin içindeyiz bu bize ne öğretecek ki?":).Bence hiç öyle düşünmeyin."Boynuz kulağı geçebilir veya el elden üstündür"


        Bu Blog'da bilgisayar denen oluşumun yazılım kısmından çok; tamir ve bilgisayarı bilgisayar yapan  donanım kısımlarını ele alacağız.Sizlere hap gibi bilgiler vereceğimi düşünüyorum.

         İdaalı konuşmak istemem veya küçümsemek gibi bir niyetim asla olmaz fakat burada şu karakterde insan tipleri yer almasın.Sonuçta kişisel bir Blog ve bunları dile getirmekte özgür olduğumu düşünüyorum...NOT:Lütfen kimse alınmasın bunlar sadece benim kişisel görüşlerim ve gözlemlediğim karakterler.


        1."Format mı?Ne var ki onda Cd'yi takıyorsun o kendisi atıyor".


        2."Ben biliyorum şu şu arızası var da elimde malzeme yok işte yapamıyorum".


        3."Bende bilgisayarcıyım,benim bilmem kimim de bilgisayardan anlıyor."




        Bu söylediklerim genel internet kullanıcılarına hitap ediyor veya birebir son kullanıcıya.Daha birçok örnek vardır eminim.Birde esnaf olmamın getirdiği ve gözlemlediğim son kullanıcı karakterlerine değinmek istiyorum.Beni esnaf arkadaşlarım daha iyi anlayacaktır...

     

       1."Bilmem kim abi vardı burada o yok mu?"(indirim isteyen müşteri) 


       2."Ben 1 (ay,yıl hafta) önce format attırmıştım."deyip dükkana girenler.(gene tek isteği fiyatta indirim) :)


       3."Bilgisayarcılar parça çalıyormuş diyorlar siz öyle birşey yapmazsınız dimi?"diyenler :(


       4.Format atınca bilgisayarının düzeleceğini sanan müşteriler.


       5."AMD çok ısınıyor diyorlar."diyen müşteriler


       6.Bilgisayarının üstünde türlü naneler yiyip(su,kola vb dökülmesi) söylemeyenler


       7."Format atınca disk kazınıyorumuş?" diyenler.


       8."Ben getirdiğimde çalışıyordu bu bilgisayar"diyenler.(halbuki hdd,chipset bozuk olan müşteriler).(kısaca elimizde patlayan bilgisayarlar) 


        9."Bundan da mı para alıyorsun?bize de mi o fiyattan?"diyenler.


       10."Format atacağım alınacak bir yedeğiniz var mı?Yoksa silinecek"dememize rağmen "Bilmiyorum ki bak işte varsa al" diyenler 


       11."Karşıda daha ucuza atıyorlar ama"deyip gene size format attıran müşteriler ;) 


       12."Format 1 saate olur mu ?" diyenler 


       13."Bilmem kim marka çok iyi diyorlar?"diyenler 


       14. Fiyata;"Çok dedin ama ya"diyenler 


    

     Vs vs....Daha birçok örnek ile bunlar çoğalabilir.Hepsini anlayabiliyorum aslında fakat o kadar çok aşina oluyoruz ki bu tarz örneklere katlanamıyoruz galiba.Bir çoğunun amacı fiyat konusunda en uygun olanını yakalamak.Yukarıda söylediklerimin yarısına ben katlanamıyorum şahsen.Kendime itiraf edemeyipte size itiraf  ettiğim noktalar aslında bir bakıma bunlar.Beni bu işi yapan arkadaşlar çok daha iyi  anlayacaktır eminim.Ama şunu da anlayabilmiş değilim hiçbir zaman:Herkesin elinde tablet  bilgisayar telefon vs vs... Yaşı kaç olursa olsun,daha önceden bilgi birikimi olsun olmasın facebook,twitter vb siteleri süper biliyor ama bu bilgisayar nasıl çalışır?işlemci nedir? ram nedir?bilmez sonra 5 dk ya format olmaz mı?,ondan da mı para alıyorsun der...ben bu düşünce  mantığına karşıyım işte!Dediğim gibi kişisel bir Blog burası alınmaca yok.İnsan vücudu kadar  kopmlike olan bir somut varlık,sadece birileriyle konuşmak için veya tanışmak için  kullanılmamalı!!!


       O kadar komplike ki gerçekten ucu bucağı yok bu işin...Kim ben tam anlamıyla biliyorum  bu işi derse yalan söylüyordur bence.En basit bir yazılımda bile isminizi yazmak için bilmem  kaç tane kod,harf,rakam giriyorsunuz vs vs...



      Açık konuşmak gerekirse biz toplum olarak sadece bozmasını biliyoruz.Ne nedir?şu ne işe  yarar?hiçbir fikrimiz yok ve merakta etmiyoruz.Ben bütün bunları da anlıyorum.Fakat benim  söylediklerim bu konu hakkındaki zır cahillere.(dost acı söyler üzgünüm tekrar tekrar)Sadece  bilgisayarı karşı cinsle tanışma aracı olarak görenlere,anakart tamirini 30 dk içinde  bekleyenler,format 1 saatte biter mi diyenlere...Evet müşteri ne bilsin bunları diyebilirsiniz  ama bu bilgisayarsız internetsiz yaşayamıyorlarsa,oyun oynamadan duramıyorlarsa bunların  % 1 nide bir zahmet bilecekler...



     Eveeett bu kadar kafa şişirdikten ve kendimi yeterince ifade ettiğimi düşündükten sonra esas olaylara geçebilirim diye düşünüyorum.Umarım faydalı olurum sizlere....








                                                  DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...