ACER 5742 SÜREKLİ RESET ATIYOR???

Posted by Mert Şener on 14:24 with 8 comments

                     DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Evet bu konuyu birçok farklı markada işlemişimdir.Normalde bir laptop sürekli reset atıyorsa;yani anlayacağınız dilden sürekli power ışığı yanıp sönüyorsa önce "BIOS" yazılılr.Bios sorunlarından "Bu yazımda" bahsetmiştim.Bu modelde ise sürekli reset atmasının sebebi:"HM" chipsetinden kaynaklanmaktadır. Çünkü güney chipseti Hdd,Odd,Audio vs vs gibi donanım parçalarını kontrol etmektedir.Eğer herhangi bir ic chipten biri power good onayı vermez ise start almayacaktır cihazınız.

  Bu modelde "LVDS" yolu geçmesine rağmen bu cihpten soğutucu bir bakır konulmaması sonucun da,chipin altındaki lehim topları kalitesini kaybedip yerinden ayrılıyor veya çatlama oluyor.Bunun gibi chipsetler kararsız kalarak bir start alıyor bir almıyor...


 Aslında bazı modellerde güney chipsetinden de görüntü yolu geçiyor.Bu modelde öyle değil fakat her şeyi baştan hesaplıyorlar.Bu chip ısınıyor madem neden buraya soğutucu koymuyorsunuz?

 Neden koymuyorlar çünkü;Belli bir sürede bozulsun ki geri servis dönüşünde para kazansınlar.Beni takip edenler için sürekli aynı şeyi söylüyor olabilirim ama bu durumu her yerde belirtmek zorundayım size yardımcı olabilmek adına...

 Eğer laptobunuz sürekli reset atıyorsa sorununuz:Yüksek ihtimalle güney chipsetindedir...

 Anakartımız aşaıdaki gibidir...



Eğer bunlara rağmen hala sürekli reset atıyorsa.Yani power ışığı yanıp yanıp sönüyorsa birde bios denemenizi öneririm.

Fakat bu modellerde birde şu var.Cihaz hiçbir sorun yokken birden bire kapanıyor.Bu durumu "Bu yazımda" bahsetmiştim.


Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak 
söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...







                                               DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...