TOSHIBA L650D-12H GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 12:48 with No comments

                       DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Neden "l650-12h" dedim çünkü:Burada "L650D" bir model."L650D-12H"  ise bir alt modeldir.Bu yüzden yazdığım tam modelidir.

  Normalde önceki yazılarıma bakarsanız,birçok konuda ayrıntılı bilgi vermişimdir.Fakat bu konuda ayrıntılı bir bilgiye ihtiyaç yoktur bana göre.


 Eğer görüntü gelmiyor ise sorununuz:Yüksek ihtimalle kuzey chipsetindedir...

 Laptopunuzun üst kasasında şu amblemi görüyorsanız ve görüntü gelmiyor ise;%90 Kuzey chipsetindedir sorununuz.Bu durum bütün marka laptoplar için geçerlidir.Tabiki bunları herhangi bir sıvı temasını yok sayarak söylüyorum.




 Anakartımız aşağıdaki gibidir...




Sorun belli çoktan bana göre.Neden kuzey chipset bozuluyor bu konudan birçok kez bahsettim.Eğer bozulmasını istemiyorsanız bilgisayarınızın periyodik olarak fan temizliği yaptırmanız lazım güvendiğiniz servislere.

Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Benim burada tavsiyelerim neler olabilir???

 1- 3 aydan aşağı garanti veren veya garanti vermiyoruz diyen biryere yaptırmayınız.Çünkü öyle diyorsa işten anlamayan birisi olacaktır veya elinde BGA cihazı olmayan bir servis olacaktır...

 2- Kasap teknik servisleri geçtim artık çakal servislere geldik:)Şunu demek istiyorum:Elinde bga cihazı bulunan bazı servisler direk ısı vurup geçiyorlar ama dedikleri gibi tam 3 ay gidiyor.Normalde gerçekten reballing dediğimiz işlemi yapılan bir chip rahat 4-5 ay gitmesi lazım.Oyun veya grafik programları kullansanız bile.

  3-Cihazınızı yaptırmadan önce kurşunlu mu kurşunsuz lehim mi kullanıyorsunuz diye bir şansınızı deneyin derim ben.Bu soruya birçok yer sallama bir cevap verecektir.Fabrika çıkışlarında VGA chipler kurşunsuz lehimle çıkarlar ve bu yüzden 2-3 sene arası gitmektedirler fan temizliği yapılmasa bile.Birde kurşunlu lehim topları atıyorum 20 tl ise kurşunsuz toplar ise 60-80 civarı falandır.Bunun için elbette kurşunluyu tercih edeceklerdir servisler.

 4-Mutlaka ama mutlaka altına soğutucu ekstra bir fan kullanın.Aslında en başından beri böyle bir fan ve düzenli bir fan temizliği yaptırılsaydı çok uzun yıllar gidebilirdi bu cihazlar...

 5- 3 ay garanti veren diyen bir yere 200-250 tl den yukarı bir fiyata yaptırmayınız...6 ay garanti veriyoruz fakat 300-350 tl yapıyoruz diyen bir yer varsa kaçırmayın derim..


 Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                         DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...