ASUS K53S GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 11:53 with 28 comments
                           DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Evet her zamanki "Asus" bozulma durumu.Bu zamana kadar şunu anladım ki bir Asus iki Casper.Bu markalarda arıza ne olursa olsun önce "Bios" yazılması gerekir.Diğer markalar içinde geçerli illaki ama en çok bu iki model bios sorunundan arıza veriyor bana göre.

  Servisimize geldiğinde cihaz görüntü gelmeme sorunu ile gelmişti.Benim aklıma direk bios geliyor ama bir çok bilgisayarcı için durum böyle değil malesef.Hemen ekran kartı müdahale görmüş ki;Bu modelde daha hiç ekran kartı sorunu görmedim.Bu model ve aşağı yukarı aynı birçok alt modeli bulunur.Yüzde 90'nı "Nvidia" ekran kartına sahiptir.Ortalama 200 tane tamir ettiğimi düşünürsek bugüne kadar,bir kere bile ekran kartını tamir etmedim.Kolay kolay bozulmuyor bu cihazlarda ekran kartı.Eskidendi ekran kartı bozma işi.Artık "Bios" yazılımını bozuyor firmalar.

  Buradan gene kasap servislere seslenmek isterdim ama neyse gene bildiğini okuyor insanlar.Normal olarak direk bios yazsam çalışırdı cihaz ama ekran kartına da reballing işlemi yapmak zorunda kaldığım için tamir fiyatı yükseldi ve müşteride kabul etmedi.Edip etmemesi onun tercihi tabikide ama bana ne gerekiyorsa yap demişti tamir öncesi.Geri iade ettim o kadar emeğim de boşuna gitti saçma sapan işlemlerden dolayı.Neyse az çok anlayacaktır beni tamirci arkadaşlarım.

  Konumuza dönecek olursak;

  Eğer cihaza görüntü gelmiyor ve herhangi bir işlem görmediyse sorununuz:Yüzde 90 "BIOS" yazılımındadır.
  
  Zaten Asus arızaları köşemde sorunların çoğunu bios ile çözdüm dikkat ettiyseniz...

  Anakartımız aşağıdaki gibidir.









 Geriye kalan ihtimaller için:Güney chipseti sorun olabilir.Zaten yanlış işlem görmediyse cihazınız çok zor alakasız bir yerden arıza vermesi.

 İŞTEN ANLAYANLAR İÇİN BIOS DUMP DOSYASI:http://dapalan.com/90ph

Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...





  
                           DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...