LENOVO Z580 GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 11:58 with 13 comments

                     DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM... 

Cihaz geldiğinde hiç kurcalanmamış,sadece bir kere "Lenovo" servisine gitmiş bir cihazdı.Şaşırdım doğrusu kurcalanmamış olmasına:)

  Görsel ve donanım olarak gayet güzel cihazlar.Lenovo servisine gitmiş ve yüksek fiyattan dolayı kabul edilmeyip,sonrasında bana gelmiştir.Servis mantığını birçok yazımda belirtmiştim.Adamlar bios yazmakla falan uğraşmıyorlar direk anakart değişimi deyip 1000 tl fiyat çekmişler.Bana geldiğinde ise 100 tl dedim fiyat için bayime.Evet 10'da 1'i fiyat.Anakart değişimi nere ufak bir tamir nere???


  Her zaman söylerim yeni modellerde artık ekran kartı değil "Bios" sorunu ile karşılaşıyoruz görüntü gelmemesi durumunda.

   Bana gelen model hiç kurcalanmadığı için direk bios yazdım ve görüntü geldi.

   Fakat piyasadan bulduğum bioslar ekran kartını görmedi veya bir çok donanım parçasını görmedi.Sağlam bir tek aşağıdaki bios çıktı.

Eğer görüntü gelmiyorsa soruınunuz:Yüksek ihtimalle "BIOS" yazılımındadır.Eğer herhangi bir işlem görmediyse tabiki...

  Anakartımız aşağıdaki gibidir...




Burada birçok parçayı yazmak istedim genede bilmeyenler için.Hangi parça nerede görün istedim az çok.Merak ettiğiniz bir yer olursa yardımcı olmak isterim her zaman.

Aslında olay şurada;Eğer cihaz işlem görmediyse,özellikle yeni tip cihazlarda...Sorununuz "BIOS" yazılımındadır yüksek ihtimalle.

 Her görüntü gelmeyen cihazın;Ekran kart,güney veya kuzey köprüsüne ısı vuranlar vazgeçsin bu sevdadan.Bir kerede ısı veya sıvı flux sıkmayın rica ediyorum.Hemen görüntü gelmiyorsa ekran kartına veya diğer chipsetlere müdahele edenlerden gerçekte çok sıkıldım ama nafile...Format atmayı bilen bilgisayarcı oluyor.Ben bir vidasına bile özen gösterirken millet içi gözükmüyor nasılsa diye neler yapıyor neler.Bütün bunları tecrübelerime ve görmüşlüğüme dayanarak söylüyorum..       

İŞTEN ANLAYANLAR İÇİN BIOS DUMP DOSYASI:http://dapalan.com/911a


Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...





                            DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...