CASPER A15HE GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 12:44 with 26 comments

                        DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Gerçekten bu kadar kalitesiz,dayanıksız,sürekli sorun çıkaran bir marka ve model olamaz.Sürekli "Casper" a karşı gibi gözükebilirim ama hakikaten verilen paraya değecek en ufak bir yanı yok.2-3 sene arası tamiri baya zor bir şekilde bozuluyor.Çoğu marka genelde tek bir yerden sorun çıkarır.Bu modeller ise 3-4 yerden sorun çıkarabiliyor.Cihazın anakartına standart derecenin altında bile ısı işlemi uygulasam herhangi bir chip için,kabarıyor direk.Resmen kazıklıyorlar insanı burası bir gerçek.Sadece "Quanta" firmasına ürettirdiği bir kaç model var.Bu modellerde kötünün iyisi,seviyeyi siz düşünün artık.Kesinlikle tavsiye etmiyorum "Casper" markasını.Ne tabletini ne laptobunu ne de telefonunu...

   Bana gelen cihaz hiç bir işlem görmemiş,herhangi bir vidası bile sökülmemişti.Şaşırdım doğrusu.Casper a15hc olur Casper a15fb olur hepsi aynı halt.Dış görünüşleri bile aynı;Sadece işlemci,ekran kartı vs vs gibi özellikleri değişiyor. Anakart yapıları bile aynı neredeyse sadece yerleri değişiyor.


 Bu tarz cihazlardaki kronik bazı sorunlardan bahsetmek istiyorum...

 1-Ekrana görüntü gelmiyor???(BIOS)

 2-Ses gelmiyor???(AUDIO ENTEGRESİ)

 3-Hdd boot etmiyor???(BIOS)

 4-Nvidia 630m-635m driver sorunu???(BIOS)

 5-Güç gelmiyor???(BİR ÇOK SORUN OLABİLİR) (anakartta ölçüm yapmak lazım)

Bu cihazlardan çok fazla geliyor bana ama inanın artık bıktım.Bir çoğuna bakmıyorum bile.Çünkü hemen ekran kartı işlem görmüş veya o kadar alakasız yerler işlem görmüş oluyor ki yıldım...

Peki neden bu "Bios" bozuluyor???

Bios denilen tanımı "BU YAZIMDA" yeterince yapmıştım. Bios kavramını insana benzetecek olursak "hafıza" diyebiliriz.Bilgisayarlardaki bioslar da zamanla unutuyor ve görüntü kesiyorlar.Aslında unutmuyorlar bilerek yazılımı siliniyor. Yazılım uçsuz bucaksız bir dünya olduğu için ister 1 gün sonra siler ister 10 yıl sonra.Normalde eski makinelerde genelde bios sorunu yaşamazsınız ama ekran kartı sorunu yaşarsınız.Şimdilerde eskiden bu arıza popüler olduğundan artık bios yazılımını bozuyorlar.Eski dediğim 5-6 yıllık cihazlar.Ancak yanlış bios güncellerseniz bozulur.

Anakart üzerinde dışarıdan yazılım atılabilen donanım parçası:1-Bios,2- I/O chip son çıkan modellerde.Kim derdi ki i/o chipin içine yazılım atılır:)Kısacası bu döngü bitmez...O biter başka bir sorun çıkar.

Neyse çok konuştum.

Eğer kart hiç kurcalanmamış ve sizde bilgisayarınıza iyi bakmış ama görüntü gelmiyor ise sorununuz:Büyük ihtimalle "BIOS" yazılımındadır.

Anakart fotoğraflarımız aşağıdaki gibidir.






Normalde anakart üzerinde birçok parçayı gösteririm ama sorun belli yapılacak işlem belli her zamanki gibi.Bütün esnaf arkadaşlarıma söylüyorum masraftan kaçınmayın.Özellikle hurda anakart alın.Bir çok tamir yapan bilgisayarcının "Bios" yazmak nedir haberi yoktur eminim.Önceden bende çalıştığım yere söylediğimde klasik patronlar gibi:"Bu fiyat beni aşar" gibi cümlelerle karşılaştım:)Halbuki çok rahatlıkla alabilirdi.Sonuç olarak topladığınız herhangi bir anakart veya alacağınız bir cihaz her türlü maliyetini karşılamakla kalmayıp,kat kat üstüne çıkacaktır.Bazı yatırımlar hemen döner bazıları ise uzun sürebilir ama mutlaka belli bir zaman içerisinde çok yüksek kar elde edeceksiniz.Mesela bir "EPROM" programlayıcı...

İŞTEN ANLAYANLAR İÇİN BIOS DUMP DOSYASI:  http://dapalan.com/8LdS

 Yeterli tavsiyelerde bulunduğumu düşünüyorum...


 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                             DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...