TOSHİBA L505 GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 12:49 with 19 comments
                           DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Zamanın sağlam cihazlarından.Bu modellerin kronik görüntü gelmeme sorunu vardır.Bunun dışında güç gelmeme sorunu ise;Power girişini kontrol eden giriş transistöründedir.Bu mosfetin ismi "LM393" dür aklınızda bulunsun.

   Toshiba,Acer,Asus marka cihazlar "MXM" denilen ekran kartı kullanmışlardır.Burada "MXM" denilen ekran kartının 1-2-3 diye versiyonları vardır.İlk versiyonlarına çok nadir rastlansa da 2 ci versiyonlarına oldukça rastlanmaktadır.Hangi versiyon olduklarına "ram" lerdeki gibi girişlerinden bakarak karar veririz."MXM 3" ekran kartlarına ben taş çatlasın 2 veya 3 kez rastlamışımdır ama hakikaten sağlam ekran kartlarıdır...

  
  Bence bu tarz ekran kartların yerleştirilmesinin tek bir sebebi var:Teknik servisten maddi gelir elde etmek.Çünkü anakart değitirmek mi daha kolay yoksa ekran kartını reballing işlemi yapmadan değiştirmek mi daha kolay?Burada şunu kast ediyorum:Eskinin iyisi dediğimiz modellerde,genellikle ekran kartı bozulduğu için;1-Ekran kartına reballing işlemi yapmak var,2-Direk değiştirmek var.Burada bu amaç edinilmiş bence.Çünkü yetkili teknik servislerde anakart üzerinde şu parça bozulmuş demezler.Direk anakart değişimi derler ve inanılmaz fiyat çekerler.Atıyorum wi-fi kartında bir damla leke görsünler değişim derler ve 100 tl çekerler direk şahit oldum. 

  Bu modelde genelde ekrana çizgili görüntü gelir veya direk görüntü gelmez ama en çok çizgili görüntü gelir aklınızda bulunsun...

  Anakartımız aşağıdaki gibidir...






 Bu ekran kartına "Reballing" işlemi normal bir anakarta göre çok daha zordur.Çünkü normal bir anakarta göre daha az alan kapladığı için,"bga" cihazında daha erken ısınıyor.Ben sadece üstten ısı vererek yapıyorum reballing işlemini bu kartlarda...

 Yeterli tavsiyelerde bulunduğumu düşünüyorum...

 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                             DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...