PROBOOK PRBG15D GÜÇ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 11:51 with 11 comments
                             DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Bu yazımı "Casper" başlığı adı altında işlemek istiyorum çünkü:Casper,Probook,Haier,Woon vb gibi ülkemizde az bulunan marka bilgisayarların üreticileri aslında "Clevo-Axioo" ve "Dns"isimli firmalar tarafından üretilmektedir.Bizimkiler sadece üstüne isimlerini basıp ülkemize getirtmektedir.Mesela bu anakart "Dns" markadır.Casper'ı yok sayıyorum az bulunan derken artık...

 Bu bahsettiğim firmalar zaman zaman kalite açısından "Quanta" ve "Pegatron" gibi firmalara dönmüş olsalar da,amaçları belli bir zamanda cihazı bozmak olduğu için 4.-5. plandaki firmaları tercih etmektedirler.

 Bu marka-model cihaza baktığınızda hem dış görünüşü hemde özellikleri bakımından gayet güzel.Fakat öyle saçma sapan bir arıza veriyorki;Bu da bizi kazıklamak istediklerinin kanıtıdır bence.Ekran kartı çok zor bozulur gibi.Neden o kadar marka varken bu model alınır anlamam hiç.Ucuz olsa diğerlerinden tamam?...


 Fazla ayrıntıya girmeden kronik bir sorundan bahsetmek istiyorum burada...

  Yazılarımın tamamını okuduğunuzda az çok bir laptop nasıl çalışır biliyorsunuz varsayıyorum.Şematiğini bulamadığım için bazı şeyleri yanlış söylüyor olabilirim.Her cihazda mutlaka 3 ve 5v yayan bir entegre olmak zorundadır.Aslında ankart 19v,3.3v,5v üzerine kuruludur ana hatlarıyla.En basitinden:Usb 5v ile çalışır.Burada "P2808A1" regulatör bozulmaktadır kronik olarak... "Regulatör"  güç kaynağı demektir.Görünüşü mosfet gibi olsada aslında öyle değildir iç yapısı...




 Elbetteki böyle olacak diye birşey yok.Sıvı teması olabilir,yüksek voltajlı adaptör takılmış olabilir vs vs...Benim bahsettiğim herhangi bir müdahale yokken söylediğim bir sorun.Bu cihazdan bana 3. gelişinde bulabildim bu kronik arızayı.

 Fotoğrafta gördüğünüz gibi entegrede bir lehim var.Elimde malzeme olmadığı için 19v beslemeyi hemen bir yanındaki bacaktan çektim.Bu tarz durumlarıda zamanla,tecrübe edindikçe sizlerde öğreneceksiniz.Hatta mosfetlerin önemini konuyla alakası olmasa da,sizlere faydalı olacağını düşündüğüm birkaç video ile anlatayım.










                                                  




                                                  





                                             


 Bu videoları izlediğiniz zaman bahsettiğim mosfetler konusunda fazlası ile bilgi sahibi olacağınızı düşünüyorum...

Merak edenler için anakartın diğer fotoğraflarını da gösteriyim...







Bende önce "Main" ve "Ec" bios yazmıştım ilk olarak.O yüzden isteyenler için bios dosyasınıda vereyim...

BIOS DUMP DOSYASI:http://dapalan.com/8zbv

 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...