ACER V5-551G GÖRÜNTÜ GELMİYOR??? ( Quanta ZRP )

Posted by Mert Şener on 11:06 with 44 comments

                   DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Bu modelde görüntü gelememesi kronik bir sorundur öncelikle bunu söyleyeyim.Bana gelen cihazda her zaman olduğu gibi "Gpu" müdahale görmüştü birde onu"reball"etmek zorunda kaldım...

  Tamir ile uğraşan arkadaşlara tekrar tekrar söylüyorum buradan: " Lütfen her görüntü gelmeyen cihazın ekran kartına ısı işlemi uygulamayın!!! "

   Bunu neden söylüyorum çünkü: Aslında cihazın bir başka arızası var ama yanlış müdahaleden dolayı hem fiyat hemde zaman olarak 2 katı kayıp oluyor.Aslında her işletme önce kendi yapmak istiyor maddi kazanç açısından doğal olarak... Ama inanın herşey daha çok karmaşık oluyor.

  Bloğumdaki her konuda bahsettiğim gibi 3 aşağı 5 yukarı hep aynı şeyleri söylüyorum.Bazıları belki anlar diye ama nafile :)

  Neyse konumuza dönecek olursak: Önce anakart fotoğraflarını paylaşayım...






    Sorunu açıklamadan önce bilmeyenler için başlıkta " Quanta zrp " yazdım.Bu anakart üretici firmanın modelidir.Aslında "Acer Asus Hp  vs vs " gibi markaların anakartını kendi ürettiğini sanan arkadaşlar için söylüyorum.

  Başlıca anakart üreticileri: " Compal-Qunta-Iventec-Wistron-Pegatron-Dns vs vs " 

  Bunları neden söylüyorum?Ram-gpu-cpu ile çalıştığını sandığınız bu laptop o kadar karmaşık ve o kadar ayrıntılı ki...Eğer tamir yapıyorum diyorsanız önce anakartı kimin ürettiğini bilmeniz gerekmelidir bence...

  Bu anakartın modeli: " DA0ZRPMB6D0 " mesela.Burada "Quanta zrp " dememin sebebi "DA0" ile başlayıp " MB6D0" ile biten kısmın ortasındaki harfleri almam.Bunları zamanla yazılış biçiminden veya görsel hafızadan "Quanta-Wistron-Compal vs " olup olmadığını anlayacaksınız.

  Her zamanki gibi çok konuştum:)

  Bu modeldeki kronik sorun: " L35" bobinin soğuk lehime düşmesidir.

  Bu soğuk lehim durumu sıvı teması veya oksitlenmeyle çok karıştırılıyor.En güzel örneği:"Casper a15hc" deki "İ/0" soğuk lehim durumu... Sebebi ise verilen voltaja dayanıklı direnç-bobin-kapasitör vs vs olmaması.Bu cihazdaki kronik sorunda budur...

  Cihazdaki sorunun fotoğrafını paylaşayım görsel olarak...

  



  Evet kronik sorunumuz bu şekilde...Son olarak bahsettiğim bobini bir başkası ile değiştirmeyin,üstündeki bobini lehimleyin.Sonradan donma sorunu ile karşılaşabilirsiniz...

  İlla bios diyenler için dump dosyasını vereyim: http://dapalan.com/8HRJ

   Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...





                                                 DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...