BGA REBALLİNG SONRASI KALKAN YOLLAR HAKKINDA???

Posted by Mert Şener on 10:12 with 12 comments

                     DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...


   Kimisi buna yol,kimisi pad diyor.Ben "yol" demeyi tercih ediyorum.Bu bga işi yapan veya özellikle yeni başlayan kişilerin başına elbet geliyordur.Bu kalkan yollar aslında modele veya anakartın sağlamlık derecesine göre değişiklik gösteren bir durum.Kimi anakartları bga cihazına koyunca direk yamuluyor,kimisi de banamısın demiyor.

   Mutlaka ama mutlaka balta uç denilen havyalardan kullanın temizliği yaparken.Flux kalıntılarını temizlemek içinse izopropil alkol kullanın.Tiner kullanan arkadaşlar dediğimi kullandıktan sonra boşuna uğraşmışız bunca zaman diyecekler emin olun:)

  Kalkan yollar hakkındaki yöntemi ben aslında kendim buldum ve uzun zamandır kullanıyorum.Benim video çekmeye yeterli vaktim ve ekipmanım olmadığı için güzel bir video paylaşayım sonra açıklamalarını yapayım dedim.





Evet video bu şekilde.Kanalıda takip etmenizi öneririm her zaman.Elektronik adına süper şeyler paylaşılıyor.

Burada iş biraz değil baya bir ustalık gerektiriyor açıkçası.Kimisinin bilgisi yoktur ama ustalığı el becerisi iyidir.Aslında bu işte öğrendiğim şey:"BGA" denilen olay hiçbirşey ve işin amelelik kısmı...İlk reballing işlemini yaptığım zaman tamamdır oldu bu bilgisayar olayı dedim ama yanılmışım:)...

Dediğim gibi mutlaka balta uç kullanın ve ısı ayarlarınız 400-430 arası olsun.Bende önceden sunline marka vardı 400 derece yetiyordu çokça.Şimdi proskit var 430-440 larda kullanıyorum mesela...

Her cipin altındaki yollar biryere gidiyor diye bir şey yok önce bunu bilin.Çoğu boşta.Modele göre değişir.Bütün anakartlarda,rengi ne ise:Açık renkli olan kısmı yoldur.Koyu renkli, olan kısmı kazıyın altı boştur ama açık renkli olan kısmı kazırsanız bakırdan bir yol görürsünüz.Buradaki olayda o zaten.Bir cımbızla veya falçata ile kazıyabilirsiniz yolları.

Videodaki  yöntemle 20 tane yol çekip çalıştırdığım cihaz oldu:)Kısacası herşey normal olupta,yolu olan bir yeri kaldırıyorsanız ısı ayarlarınızda sorun vardır.Yolu olmayan pad lerin kalkması zaten kaçınılmaz olur genelde acemiler için.Büyüteç yardımı ile bakıp ona göre karar verirsiniz...


Burada size vereceğim esas püf nokta ise şu:Yol çekmek için kullanacağınız tel çok önemli ve bu iş için en iyi tel:Flex (data kablosu) kablonun içindeki teller. Usb kablo vs vs gibi teller çok kalın geliyor.Flex kablonun plastiğini sıyırdıktan sonraki teller hem çok ince hemde iletkenlik açısından en ideal teller bence...



Umarım faydalı olmuştur bilgilerim.Esen kalın...






                                                   DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...