CLEAN ME REGİON NASIL YAPILIR??? ( Hm55 Chipset)

Posted by Mert Şener on 13:59 with 9 comments

                   DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Öncelikle bu konu hakkında bilgim var ama tam anlamı ile biliyorum diyemem.Bu yüzden yanlışım olursa düzeltmenizi veya yorum kısmına doğrusunu yazmanızı rica ediyorum.

"ME REGİON" tanımından bahsedeyim...

Intel Yönetim Motoru Giriş: Birçok Intel tabanlı platformda Intel Yönetim Motoru (Intel ME) adı verilen küçük, düşük güçte bir bilgisayar altsistemi vardır. Bu sistem önyükleme, çalıştırma veya uyku modunda çeşitli görevleri yerine getirebilir. Ana CPU, BIOS ve İşletim Sisteminden bağımsız olarak çalışır, ancak gerekirse onlarla etkileşimde bulunabilir. ME, Intel tabanlı bir sistemin birçok bölümünden sorumludur. Bu işlevsellik Platform Saat Kontrolü (ICC), Termal İzleme, Fan Kontrolü, Güç Yönetimi, Hızaşırtma, Silikon Geçici Çözüm (başka türlü yeni bir işlemci basamağı gerektiren silikon hataları giderir), Kimlik Koruma Teknolojisi, Önyükleme Guard, Hızlı Başlangıç ​​Teknolojisi, Akıllı Bağlantı Teknolojisi, Sensör Hub Kontrol Cihazı (ISHC), Aktif Yönetim Teknolojisi (AMT), Küçük İşletme Avantajı (SBA)

"ME REGİON BIOS"  ne işe yarar ?

Me region bios olayı , bios yazıldıktan sonra ekrana geç görüntü verme veya belli bir süre sonra (10-15-30dk gibi) kapanma durumu sonrasında ihtiyaç duyulan yazılımdır.

Mesela "Casper h36" da geç görüntü verme sorunu , "Acer 5742" de belli bir süre sonra kapanma sorunu kronik veya klasik bir sorun diyebiliriz.

Aslında sorun "PCH" (güney köprüsü) ın odasında bulunan "region" bölümü ile "bios" yazılımının içinde bulunan kısmın birbiriyle uyuşmamasından dolayı kaynaklanıyor.Bu durumu en çok "HM55" chipsetlerde görüyoruz.Yeni nesil cihazlarda ise görüntünün geç gelmesi durumda görüyoruz fakat bu yazımda "HM55" den bahsediyorum sadece.

Size en temelden mantığını ve gidişat yolunu gösteriyorum.Yeni nesil laptoplarda güney köprüsü işlemci ile tümleşik olarak gelir mesela...Bu durumda nasıl bir yol izlenir,ileri ki yazımda göstereceğim.

Öncelikle şu program ve gerekli yazılımları indirelim

PROGRAM : http://dapalan.com/91Sz

YAZILIM : 
http://dapalan.com/91V3

Bu durum sadece "INTEL" marka güney köprülerinde geçerlidir."AMD" chipsetine sahip olanlarda göremezsiniz.Belki ileride "Amd" chipsetlerde de olur...

Örnek olarak; Klasik kapanma sorun olan "Acer 5742" den başlayacağım.Geç açılma sorunu için;"Fujitsu" nun bir çok modeli de olabilir veya "Casper H36" da olabilir size kalmış.Sonuç olarak geç açılma veya kapanma sorunu demiştik...

Buradaki olay : INTEL"  chipsetimizin kaç serisi olduğu...Mesela "hm55,hm57,pm55" "5 SERIES CHIPSET" olarak geçer.Programı ve yazılımları buna göre seçiyoruz."HM65" olsaydı, "6 SERIES CHIPSET" diyecektik.

 Yeni nesil cihazlarda "HM" bilmem kaç tabiri değilde farklı rakam ve harfler görünür.Örnek olarak: "SLJ8E"  "HM76" dır.Buna da "7 SERIES CHIPSET" deriz.


 Evet yapımına geçelim adım adım...

 1- Fitc.exe ( flash image tool) uzantılı dosyayı açıyoruz.Sonra indirdiğimiz,yedek aldığımız veya sitesinden aldığımız biosu "kırmızı alandaki" bölüme basarak ekliyoruz biosumuzu. 2 ci fotodaki  bütün dosyaları (all files) aktif etmeyi unutmayın yoksa "bin" uzantılı dosyaları göremzsiniz...





 2- Biosumuzu açtıktan sonra, fotodaki "2 numaralı" kısımdan "flash image" ve "configuration" kısımlarından birine tıklayarak "ME REGİON " yazılı kısmı bulmaya çalışalım.Böyle söyleyince çok karmaşık oluyor biliyorum ama aslında çok basit.Sadece tıklayarak  fotodaki kısmı görmeniz lazım..."1 numaralı" kısıma takılmayın eğer "HM55" e sahip olan bir biosu yerleştirdiyseniz,otomatik olarak hm55'i seçecektir...




3- "1 numaralı" kısımdaki yere tıklıyoruz."3 numaralı" yere çift tıklıyoruz ve sonra "4 numaralı" yerden yolu seçiyoruz.Geldik "2 numaralı" kısma:Olayın esas kısmı burada."4 numaradaki" seçilen kısım buradaki "BUILD VERSION" olan kısmı.Seçtiğimiz versiyona göre "me region" oluyor.Yazılım kısmında verdiğim dosyalarla build versionu aynı olanı seçiyoruz... 








4- Burada her seferinde "all files" demeyi unutmayın.Kısacası bulmak istediğiniz dosyayı ve yolunu gösterdikten sonra "ME REGION" dosyasını "BUILD VERSION"  ile aynı rakama sahip olanı seçip ok demek. Mesela burada "1208" rakamı benimki  ile uyumlu...







 5- Son olarak; "2 numaralı" fotodaki yerden kayıt edeceğiniz yeri ayarlıyosunuz ve "1 numaralı" yerden tamam diyerek olayı bitiriyorsunuz.Verdiğim dosyaları "Winrar" dan çıkarmayı unutmayın...






 Böyle anlatılınca bir hayli karışık oluyor biliyorum.Ben bile yazarken nasıl anlayacak insanlar dedim:) O yüzden birde videolu anlatım olsun istiyorum...






Bu durum her ne kadar sorunu çözsede mucizeler yaratmaz.Sıvı teması vs gibi sorunlarda işe yaramayabilir.

Durumu adım adım yapabilmek adına; Noktalama işaretlerine ve anlamaya çalışarak yapmaya çalışınız lütfen...

 Umarım faydalı olmuştur...Her zamanki gibi takıldığınız biryer veya sorunuz olursa buradayım...






                                                DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...