BIOS DUMP KONUSU HAKKINDA???

Posted by Mert Şener on 10:18 with 17 comments


                                 DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Evet çok uzun bir aradan sonra sizlerleyim.Buraya her ne kadar yazı yazmasamda her gelen yoruma cevap vermeye çalıştım.(Yorum yapmadan önce bir merhaba bile demeyenlerin veya bilgisayarımı sabah bir açtım görüntü yok neden olabilir diyenlere cevap yazmadım)Parantez içinde yazdıklarım "ego"veya "bu da şımardı" gibi algılanmasın lütfen...İşten anlayanlar beni anlamışlardır diye düşünüyorum.

Konumuza gelecek olursak önce şunu açıklamak istiyorum:Sizler bilmezsiniz ama birçok arkadaşa yardımcı oldum gerek burada gerekse kişisel telefon,mail vs vs... Bütün bunları herhangi bir maddi karşılık olmadan yaptım.Çünkü ben kendimi:Yardımsever,paylaşımcı bir insan olarak görüyorum.Normalde bu iş para kazandırdığı için çoğu insan bilgi paylaşımında bulunmuyorlar doğal olarak.Neden bilgi paylaşımında bulunupta bir başkası para kazansın ki?

Reklamlı link koyarak bu iş olmuyor.Uma dökümanlarını parayla satmaya çalıştım ama o da olmadı malesef...Bu işi gerçekten profesyonel olarak yapanlar lazım bana...Tabi bu durum normal kullanıcılar veya bu işi yapanlara yardımcı olmayacağım anlamına gelmesin.Her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım ne olursa olsun...

Bu bloğa genelde az çok bilgisi olan,işe hevesli anlamaya çalışan veya işten gerçekten anlayan insanlar geliyor.Ben gelen herkese az çok cevap vermeye çalışıyorum ve verdiğimide düşünüyorum.Bundan sonra bu bloğa tamir notları vs vs paylaşmaya ağırlık vereceğim...

Esas konuya gelmeden önce açıklamalarda bulundum çünkü yanlış anlaşılmak istemiyorum. 

Normalde yardımsever denilen kişi bir maddi karşılık beklemez tabiki ama artık ben bekliyorum.Çünkü benim kazandığım para iyidir veya bu iyi kazanıyordur sanılmasın.Aksine sabit bir maaşım yok ve hiç kazanmıyorum diyebilirim.Ben sadece bilgimi paraya çevirmek istiyorum ama o da olmuyor sanırım:)Artık bu devirde;BİLGİ=PARA
demek.Yani bir bios yazıp 200tl almak müşteriden;Bilginin eseridir... 200 tl diyorum ama ben 150 tl alıyorum.Diğer meslektaşlarım kim bilir ne kadar alıyordur bilemem...Ne kadar aldıklarıda beni ilgilendirmez açıkçası.Yani:Eğer ben bios yazıp anakartı tamir ediyorsam,tamir konusunda bir çözüm sunuyorsam bu benim emek harcayıp bilgi sahibi olmamla alakalı bir durum.

Bios denilen olay öyle siteden indiripte yazılan birşey olarak algılanıyor ama öyle değil.Ben bu durumu çok yaşadım çünkü."Bir bios yazdınız alt tarafı bu para ne?Bios yazmak nedir ki siteden indiriyorsun yazıyorsun?Halbuki öyle değil!!!Ya gelen cihazdan yedek alacaksın,ya sağdan soldan bulacaksın,ya da para verip satın alacaksın!!!  

Kaldı ki ben bir kapasitör (kondansatör) değiştirdin bu para mı olur diyen bile gördüm bırakın biosu."Eee sen yap o zaman madem öyle?!!!" ama yok o yapamaz:)Çünkü o daha laptop nasıl sökülür onu bile bilmiyor.O sadece ram veya işlemciyi kulaktan dolma bilgilerle biliyor.Onun için "i7"olması yeterli.Kaçıncı nesil olduğunun bir önemi yoktur onun için...

Diyeceğim o dur ki:Ben bütün bu arşivi vs vs emek harcadım,tek tek işlemci kaçıncı nesil ekran kartı nedir ne değildir önem verdim.Anakart kodu tutsa bile ekran kartı gibi donanımları görmeyen bioslar var...

Yurtdışı veya Türkiye içinde olan bios satıcıları ortalama 10-15 tl gibi bir rakam biçiyorlar bir bios için.Hatta nadir bulunan bioslar için 20-25 tl fiyat biçiyorlar el mahkum düşüncesiyle...Aylık üyelik ise sınırlı sayıda veya sınırsız olanlar ise fahiş fiyatlarla karşılaşıyorlar...

Bir bios  içim minimum 150tl maximum 350tl (Daha fazla  söyleyen veya eksik söyleyen vardır elbet ama bu aralıktan çıkan yoktur diye düşünüyorum) tamir fiyatı alan esnaflar için benim arşivim pahalı gelmeyecektir.

Çünkü:Bu kadar arşiv içinde elbet kendi işine yarayacak bir bios bulacaktır elbet.Kaldı ki birçok görüntü gelmeme sorunu bios ile çözülebiliyor.

Son olarak:"Sende mi para?" "Hani karşılıksız dı?" demeyin rica ediyorum.Hatta neden para talep ediyorsun diyen varsa yoruma veya mail adresime yazabilir.Konuşalım...

Bütün bios arşivimi "100 TL" gibi bir ücretle paylaşıyorum.Bunca bios içinde elbet bir tanesini bırakın bir çoğu tutacaktır.Yani bütün arşivin parasını tek seferde çıkaracaksınız.

Biosları alan kişilerin mail adreslerini arşivleyip,sürekli olarak güncellemeler yapıp haber vereceğim.Yani,bios arşivini satın alan kişi,o arşivle kalmayacak,sürekli olarak güncel bioslara ulaşabilecek.

Şu ana kadar 6 adet güncelleme yayınladım.7. sıde yolda...(Yani 60 adet farklı bios)Tabiki bu durumu güncelleyeceğim sürekli olarak bu başlık adı altında...

Arşivi alan kişiler,arşivde olmayan bioslar içinde benden destek ve yardım alabilecekler.
En basit bios veya ec biosa 15 tl ödemektense toptan satın alıp maliyeti kuruşlarla ifade edilen rakamlara kolayca ulaşabilecekler.

Arşivin içinde bütün modeller ve "KB9012,KB9022,IT8586e,IT8585e" gibi i/o rom larıda bulunmaktadır...

Güncellemeler;Bioslar ortalama 10 adet olunca mail adresi üzerinde yapılacaktır.


Arşivi satın almak için aşağıdaki adresle iletişime geçiniz lütfen.En kısa sürede cevap verilecektir.


         Mail:amdbilgisayar17@gmail.com "

         Skype: " amdbilgisayar17 "







                                        DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...