HP PAVILION DV6000/DV6700 GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 13:11 with No comments

                           DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Bu model marka laptoplar "Hp" nin baya bir popüler olduğu zamanlardır.Hala günümüze kadar gelmektedirler.Öyle ki;Parmak okuyucusu,dokunmatik ses açıp kapatma,kumanda ile medya player yönetme vs vs gibi bir çok özelliği mevcuttur.Bunun gibi özellikler o zamana göre baya üstün özelliklerdir.

  Genellikle görüntü gelmeme sorunu ile karşımıza çıkar ve bu durum normaldir.Sonuç olarak kaç senelik laptoplar.Zamanın da nasıl sattılarsa,"Dell n5010,Hp g62" gibi modeller kadar çok satmışlardır.


  Aslında 6 ayda bir fan temizliği yapılmış olsalardı günümüzün de ilerisine gidebilecek cihazlardır.Bu modellerin tetik almama sorunu ile karşılaşmazsınız kolay kolay bunca sene geçmesine rağmen.O kadar çok marka-model tamir etmeme karşılık en fazla 2 veya 3 kez karşılaşmışımdır tetik almama sorunu ile...

  Neyse konumuza dönecek olursak bana göre:Hala sağlam laptoplar zamanında ve günümüzde.Fakat ne hikmetse hep yanlış ellere düşüp heba olmuş cihazlardır...

  Anakartımız aşağıdaki gibidir.




 Normalde ayrıntılı yazmaya çalışırım sorunları ama problem belli çözüm belli.

 Eğer görüntü gelmiyor ise sorununuz:Yüzde 90 ekran kartı chipsetindedir.

  Yüksek voltajlı bir adaptör takmadıysanız,herhangi bir sıvı teması yok ise,kısacası normal bir şekilde kullandıysanız bilgisayarınızı en fazla fan temizliği yaptırmamışsınızdır.Bu da ısınarak ekran kartınızın bozulmasına neden olmuştur bu kadar basit.Bu durumdan "Bu yazımda" bahsetmiştim.


Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.


Benim burada tavsiyelerim neler olabilir???

 1- 3 aydan aşağı garanti veren veya garanti vermiyoruz diyen biryere yaptırmayınız.Çünkü öyle diyorsa işten anlamayan birisi olacaktır veya elinde BGA cihazı olmayan bir servis olacaktır...

 2- Kasap teknik servisleri geçtim artık çakal servislere geldik:)Şunu demek istiyorum:Elinde bga cihazı bulunan bazı servisler direk ısı vurup geçiyorlar ama dedikleri gibi tam 3 ay gidiyor.Normalde gerçekten reballing dediğimiz işlemi yapılan bir chip rahat 4-5 ay gitmesi lazım.Oyun veya grafik programları kullansanız bile.

  3-Cihazınızı yaptırmadan önce kurşunlu mu kurşunsuz lehim mi kullanıyorsunuz diye bir şansınızı deneyin derim ben.Bu soruya birçok yer sallama bir cevap verecektir.Fabrika çıkışlarında VGA chipler kurşunsuz lehimle çıkarlar ve bu yüzden 2-3 sene arası gitmektedirler fan temizliği yapılmasa bile.Birde kurşunlu lehim topları atıyorum 20 tl ise kurşunsuz toplar ise 60-80 civarı falandır.Bunun için elbette kurşunluyu tercih edeceklerdir servisler.

 4-Mutlaka ama mutlaka altına soğutucu ekstra bir fan kullanın.Aslında en başından beri böyle bir fan ve düzenli bir fan temizliği yaptırılsaydı çok uzun yıllar gidebilirdi bu cihazlar...

 5- 3 ay garanti veren diyen bir yere 200-250 tl den yukarı bir fiyata yaptırmayınız...6 ay garanti veriyoruz fakat 300-350 tl yapıyoruz diyen bir yer varsa kaçırmayın derim..


 Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...





   
                       DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...