DİRENÇ,DİYOT,KAPASİTÖR,TRANSİSTÖR NE İŞE YARAR???

Posted by Mert Şener on 13:22 with 7 comments

                         DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

 Bu yazımda "temel elektronik" denilen kavramı videolu şekilde paylaşmak istedim.Zamanında bizde nedir ne değildir gibi sorulara çok mağruz kaldık.Aslında bir kere "mantık" denilen olayı kavrarsanız bu elektronikte gerisi gerçekten çorap söküğü gibi geliyor.Arızalar,kronik sorunlar vs vs gibi.Çoğu anakartta aynı sorunlar çıkıyor model ve markalar faklı olsa bile...

  Şimdi burada;"Gavur yapıyor" klişesi üzerinde durmak istiyorum.Gavur niye yapıyor çünkü:Bilgilerini güzel aktarıyorlar bütün olay bu.Emek harcıyorlar bizlere göre tabi ki ama bilgi-birikim dışında hakikaten insanlara aktarabilmeyi,emek-aktarım doğrultusunda çok iyi yapıyorlar.Ben eminim onlardan çok daha bilgili vatandaşlarımız var ama bir elin sayısını geçmediği için,doğal olarak paylaşımda bulunmuyorlar altın değerindeki bir çok bilgiyi.Kısmen onlara da hak veriyorum.Bu elektronik konularında bir "Ruslar" iki "Balkan ülkeleri" bilgi ve paylaşım konularda başarılılar.Ülkemizde de yeni yeni paylaşımlarda bulunuyorlar.Fakat trajikomik bir şekilde en dandik bir makinenin bios yazılımına bile 10 dolar istiyorlar:)

   Paylaşacağım videolarda;Normal bir anakarttaki smd elemanlarından farklı boyutlarda elemanlar göreceksiniz.Bu size bir sorun yaratmasın.Eğer bir devre elmanın sembolünü biliyorsanız,bu bütün dünyada evrensel olacağı için,herhangi bir laptobun şematiğine baktığınız zaman hangi devre elemanı ne işe yarar bunları bilebilirsiniz.


   Kısacası laptop anakartlarında kullanılan devre elemanları günümüz teknolojisine göre küçüle küçüle bu halini almıştır.Şekil olarak faklıdırlar ama işlev ve mantık olarak aynıdırlar.

   Piyasadaki standart tanımlara baktığınız zaman bile,en azından ne işe yaradıkları konusunda bile fikir sahibi olamıyoruz.Standart kalıp bir tanım ve sonrası yok...Ben her zaman hayal gücümü kullandığım için bu parçayı nerede kullanabilirim acaba? sorusunu sordum kendime.İşte bu yüzden bu videoları seçtim.Umarım faydalı olur...

 Atıyorum bir direnç ne işe yarar bunu bilebilirsiniz ama nerelerde kullanılabilir bunu birçoğunuz bilmiyordur.Herkesin aklına led yakma geliyordur eminim:)Smd olayı çok daha farklı dediğim gibi.Bütün devre elemanları daha da küçülmüş ve standart görünüşü dışına çıkmıştır.Bu paylaşacağım videolarda nereden geldiğinden tutunda nerelerde kullanıldığına,tarihine kadar oldukça basit ve anlaşılır bir şekilde açıklıyor...

 Konumuza dönecek olursak aşağıdaki videolar umarım sizin için yeterli olur...

 Bu video ile başlamak istiyorum öncelikle...




DİRENÇ NEDİR NE İŞE YARAR???(RESISTOR)







DİYOT NEDİR NE İŞE YARAR???(DIODE)



  













KONDANSATÖR NEDİR NE İŞE YARAR???(CAPACITOR)


















TRANSISTOR NEDİR NE İŞE YARAR???(TRANSISTOR)


















BOBİN NEDİR NE İŞE YARAR???(COIL)



















Geri kalan kısımlarda ise diğer elektronik konularını paylaşmak istiyorum.Çünkü adam gerçekten güzel anlatıyor

OSİLOSKOP NEDİR NE İŞE YARAR???(OSCILLOSCOPE)















LED NEDİR NE İŞE YARAR???(LED)


















PWM NEDİR NE İŞE YARAR???(POWER)


















ŞEMATİK NEDİR NE İŞE YARAR???(SCHEMATIC)


















ANAHTAR NEDİR NE İŞE YARAR???



















LEHİM NEDİR NASIL YAPILIR???


















"YouTube" da eminim birçok video vardır bu tarzda ama benim anlama ve mantığa yatma açısından en uygun bulduğum videolar bunlar umarım faydalı olur sizlere.En azından sadece tamir için değil,bir şema veya en basitinden bir led yakmak istediğinizde bile size yardımcı olacak bilgilerle dolu diye düşünüyorum.

Laptop veya masaüstü anakartlar ile ilgili esas temel yayınımı en kısa zamanda paylaşacağım.Bu paylaştıklarım biraz daha başlangıç seviyesi gibi gözükse de en baba tamircinin bile bilmediği bilgileri barındırmaktadır.

Bu arada bir emekçi olaraktan bu videoları eğer sahibi kaldırmamı isterse anında kaldırırım.Çünkü adam emek harcamış Türkçeye çevirmiş vs vs...

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.Herhangi bir sorununuz olursa ben buradayım.Esen kalın...






                                               DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...