LENOVO G505S GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 11:23 with 23 comments

                      DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Görüntü gelmiyor başlığı adı altında açtım ama aslında panelin led i yanıyor fakat gözle görülür bir görüntü yok.Normalde bu tarz durumlarla nadir karşılaşılır.Genelde panele beyaz,çizgili veya silik ekran gelir.Bana gelen cihaz komple "AMD" chipsetine,yani "APU" dediğimiz cihazdır.İllaki komple "AMD" diye "APU" olacak diye birşey yok bu modelde sadece böyle."APU" olan modellerde işlemcinin içinde de ekran kartı bulunmaktadır. "Intel" işlemcilerde olduğu gibi iki tane ekran kartı bulunmaktadır.

  Panele beyaz veya çizgili geliyorsa görüntü;Ekran,ekran kartı, flex kablo gibi ihtimallerden bahsedebiliriz genelde.
  
  Fakat ekrana silik geliyorsa görüntü;1-Önce panel denenir.2-Anakarttaki sigorta,lvds besleme transistörlerine,3-5v entegresine veya sıvı temasına bakılır...

 Şimdi burada bazı markalar üzerinde durmak istiyorum silik görüntü ile ilgili.

 "Sony" marka cihazlarda silik geliyorsa görüntü:Yüksek ihtimalle "LVDS" sigortası atmıştır.

 "Samsung" marka cihazlarda silik görüntü geliyorsa:Yüksek ihtimalle "LVDS" yolu üzerindeki diyot veya 3-5 bacaklı transistör bozulmuştur.

  Bahsettiğim bu arızalar bu modellerde sıkça karşılaştığım durumlar...

  Bu modelde ise tam olarak ekranın led i yanmakla yanmamak arasında kalıp hiçbir görüntü vermemekteydi.Önce panel denedim sonra ise ekran kartına reballing işlemi uyguladım ama hala aynı şekilde.Aslında en başından beri biliyordum ekran kartında sorun olmadığını.Çünkü tecrübelerim bu tarz bir sorunun oradan kaynaklanmadığını söylüyordu ama çok fazla karşılaşmadığım bir model olduğu için o yönteme başvurdum.

  Neyse...Hiç bilmediğiniz bir model olsa bile mantık bütün anakartlar da aynı olacağı için en fazla ismi değişik bir entegre veya daha da küçülmüş bir yapı bulursunuz.Bu anakartın şematiğine baktığım zaman "LVDS TRANSLATOR" isimli bir entegre olduğunu gördüm.Türkçesi:Lcd dönüştürme yani,ekrana gelen görüntüyü bir nevi anakarttan kontrol etme.

  "Realtek" firması üretmiş şaşırdım doğrusu.Çünkü wifi,audio,lan vs vs gibi şeyler üretiyorlardı ama zaman ilerledikçe faklı şeyler üretmeye başlamışlar.

  Eğer görüntü gelmiyorsa veya silik geliyorsa: Sorununuz yüksek ihtimalle "Lcd kontrol" entegresindedir.Bu entegrenin ismi de :"RTD2132R"
  
  Şematiğin 26. sayfasından bakabilirsiniz. 

  Anakartımız aşağıdaki gibidir ve gerekli yerleri işaretledim.





 Burada şunu da belirtmek isterim ki:" I/O " chipsetin içine de yazılım atılıyor."KB9012QF" isimli chipseti görüyorsanız ve güç gelmiyor ise bundaki yazılımdan da sorun olabilir.Özellikle "Dell" marka laptoplarda...


 İŞTEN ANLAYANLAR İÇİN BIOS DUMP DOSYASI: http://dapalan.com/9158
 LENOVO G505S ŞEMATİK:http://dapalan.com/9170

 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...







                                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...