DELL N5110 KAPANMAMA (mama) SORUNU???

Posted by Mert Şener on 10:51 with 12 comments

                            DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

Başlıkta olduğu gibi "kapanmama" (mama) sorunudur...Bu arıza kronik bir sorundur öncelikle bunu belirteyim.Bu yazımda,diğer yazılarımda olduğu gibi uzun yazılar yazmayacağım.Çünkü arıza ve sorun belli.

  Sorun: I/O chipten kaynaklanıyor.Yeri gelmişken bilmeyenler için bu chipin birçok adı vardır."Kbc" "Multicontroller" "EC" vs gibi...

  Bir cihaz nasıl start alıyorsa,kapanma aşamasında da tam tersi hareket eder.Bu kronik sorunda ise;Cihaza kapat komutu verildiği zaman ekranın led leri kapanıyor fakat hdd,power ışığı hala açık kalıyor.Kısacası kapanmıyor...

  Bu arızayı 3. gelişte çözdüm.Normalde bu tarz durumlarda önce "Bios" yazılır.Sonra ilk kontrol entegresine bakılır çünkü kapanma komutunu da o verir.

  Aslında bu arızayı biraz inatla çözdüm.Çünkü;I/O chip o kadar geniş kapsamlı ki ben bile bir çok bacağının tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum.

  Mesela ekran parlaklığını azaltıp arttırmanız için gerekli voltaj buradan çıkar.Bunların dışında;"klavye" ve "touchpad" vs vs gibi birçok donanım elemanı buna bağlıdır direk.Bütün voltaj kapılarını bu kontrol entegresi açar.

 Yorum kısmında bana hangi bacağının bu duruma neden olmasını söyleyen biri olursa çok sevinirim...

 Ben cihazın fotoğraflarını vereyim...








 Bu cihaz için:"UMA" veya "BIOS" durumları için yorum kısmına yazmanız yeterli olacaktır...

 Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...





                                              DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...