SAMSUNG NP350E (la-8861p) GÖRÜNTÜ GELMİYOR???

Posted by Mert Şener on 10:37 with 30 comments
                     
                    DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...

  Başlıkta genel olarak "np350e" yazdım.Yoksa alt modelleri olarak "np350e5c,np350v5c,np350e7c(17 inç) vb" diye birden çok alt modeli var.Anakart yapıları birçoğunun aynı.Bu model intel işlemcili,amd ekran kartlı.Komple amd olanları da var veya versiyon numaraları değişenleri var.Mantık olarak aynı kısacası...

  Cihaz bana geldiğinde;Ekran kartı hemen ısıtılmış hatta inat etmiş sıfır çip alıp takmış.Neden diye sorduğumda bayi'm bana şunu dedi:"Ee 3000 serisi amd ekran kartı vardı"...

  Yav tamam varda her 3000 serisi bozulmuyor ki:)Toshiba'nın c855-l855-c850-l850 gibi modelleri olsa neyse gözün kapalı değiştirirsin.O makinelerde bozulması da bilerek ve kasten yapılmış bir harekettir.

  Bu bayi'm,öyle işten anlamayan birisi değil hani.Buradan söyleyeceğim mesaj şu aslında:Lütfen her görüntü gelmeyen cihazın ekran kartına müdahale etmeyin veya gördüğünüz her cipe ısı vurmayın.Bu tarz durumlarda kimsede kabul etmiyor hatasını nedense:)Kendinize mutlaka bir güç kaynağı alın ve kaç amper çekiyor ona göre hareket edin.Bana dese ki:"Yeterli bilgim yok çaresizlikten vurdum ısıyı veya nasılsa görüntü gelmiyordu ne olacak ki" eyvallah diyeceğim:)Ki ben bunlara da karşıyım.Ya tutarsa şeklinde hareket ediliyor hep.Ortada öyle bir durumda yok herkes çok bilgili maşallah.Ben bile daha işin birçok kısmını bilmiyorum öğrenmem lazım diye çaba harcıyorum ama kapıdan gelen son kullanıcı bile çok bilgili bu işlerde:)Ram yüksekse tamamdır o cihaz harika...


  Burada bahsettiğim olay şu:Cihazın belli bir arızası var atıyorum.Yanlış müdahale görmüş.Sorun aslında orada değil.Bu sefer ne oluyor?Başka yeri yapıyorsun birde o yanlış müdahale gören kısımı yapmak zorunda kalıyorsun.Sonra fiyat 2 katına çıkıyor ve müşteri kabul etmiyor bizde zaman ve emek harcadığımızla kalıyoruz...

   Neyse gene kafa şişirdim birçok insan için...Önce anakartın fotoğraflarını paylaşayım..






  Herşeyden bahsettik cihazın sorunundan bahsetmedik:)Sorun:"Güney Köprüsünde" arkadaşlar..

  Aşağıdaki fotoğrafta,bir nevi ispatı gibi birşey...

  


   
 Gördüğünüz üzere cihazın LVDS sinyalleri :Güney köprüsünden geçmektir...HDMI ve VGA çıkışıda dahil.

 Bir nevi ispatı diyorum çünkü:Cihaz daha önce müdahale görmemiş ise veya herhangi bir sıvı teması yok ise sorun buradadır.Tabiki işlemci veya cpu regulator gibi entegreler de sorun olabilir.Hatta i/o nun yazılımında bile sorun olabilir ama bunlar düşük ihtimaller olacaktır.

 En azından;İşe şuradan uyanmanız lazım.Güney köprüsünün üstüne 2.5-3mm kalınlığında pad var.Bu buraya neden konuldu acaba?Kasap diye tabir ettiğiniz servislere gittiğinizde pad yerine macun sıkan olur.Birçok kez de gördüm bu durumu bu modelde.Sonra birden kapanıyor cihaz oluyor.Kapanır tabi:)Bugüne kadar 50 civarı yapmışımdır bu cihazdan,2 veya 3 kez ekran kartının sorunlu olduğunu gördüm...

 Son olarak bir önemli uyarım daha var.Güney chipseti en son onay veren kademe olduğu için start alma konusunda,Reballing yaparken 2 kat daha dikkatli olmalısınız.Cihaz start almaz sonra benden söylemesi...

 Ben her zamanki gibi bios dump dosyası ve şematiğini veriyorum lazım olanlar için.En azından hangi donanım nereye bağlı bunları öğrenirsiniz...


 BIOS DUMP DOSYASI:http://dapalan.com/91K4

 ŞEMATİK:http://dapalan.com/91Lv



  Not:Bu söylediklerimi herhangi bir sıvı teması,vurma,çarpma gibi eylemleri yok sayarak söylüyorum.

Kısacası olabilecek sorunlardan bahsettim.Bunların dışında olabilecek sorunlar için benimle iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.Esen kalın...






                                             DESTEK İÇİN REKLAMA TIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM...